ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ,ΓΙΑΤΙ ΠΑΛΕΟΥΜΕ

Η ΑΝεξάρτητη Αριστερή ΔΡΑΣΗ είναι ένα ενωτικό σχήμα ανεξάρτητο κι αριστερό. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Είμαστε ενωτικό σχήμα, γιατί πιστεύουμε ότι όλοι όσοι αναγνωρίζουμε τα προβλήματα μας κι επιλέγουμε ένα κοινό τρόπο να τα λύσουμε, πρέπει να συσπειρωνόμαστε μέσα από μία αμεσοδημοκρατική διαδικασία, όπου όλες οι
απόψεις θα έχουν την ίδια βαρύτητα και θα είναι αποδεκτές (γι' αυτό και δεν είμαστε παράταξη).
Είμαστε ανεξάρτητοι από κομματικούς και επίσημους πολιτικούς φορείς, από το κράτος και την επίσημη ιδεολογία του, τους καθηγητές και οικονομικά δεν επηρεαζόμαστε από κανένα. Είμαστε κι αριστεροί στο επίπεδο του ότι πιστεύουμε στο συλλογικό αγώνα και ότι τα πράγματα μπορούν να πάνε κι αλλιώς, μέσα από τα κινήματα.
Πανελλαδικά συνενωνόμαστε και με άλλα τέτοια σχήματα συμμετέχοντας στο δίκτυο σχημάτων της Ε.Α.Α.Κ. το οποίο υπάρχει από το 1991.
Παλεύουμε για έναν σύλλογο ο οποίος θα αναγνωρίζει τα προβλήματα του και θα χαράζει έναν αγωνιστικό και συλλογικό δρόμο για την επίλυση τους. Έναν σύλλογο στον οποίο θα μπορούμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα να αποφασίζουμε άμεσα μέσα από τις γενικές συνελεύσεις. Συνελεύσεις μαζικές, με διαδικασία, όπου ο καθένας θα
σέβεται την γνώμη του άλλου και θα αποφασίζουμε δημοκρατικά.

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΑΝ.Α.ΔΡΑΣΗ


ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΕΤΥ
Αλήθειες και ψέματα...


Συνάδελφοι,
Τις τελευταίες μέρες έχει ανοίξει για μία ακόμη φορά το θέμα του οδηγού σπουδών. Συγκεκριμένα υπάρχει μία πρόταση από ένα κομμάτι των καθηγητών που αποβλέπει στην μείωση των μαθημάτων στα 35. Ο οδηγός σπουδών του τμήματος μας είναι ένα καυτό θέμα, το οποίο έχει απασχολήσει πολλές φορές τον σύλλογο φοιτητών. Καταρχήν όπως γνωρίζουμε όλοι μας ο οδηγός σπουδών του ΤΕΤΥ αλλάζει ανα δύο χρόνια, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να μην υπάρχει ένας ενιαίος οδηγός σπουδών για όλα τα έτη. Επίσης κάθε χρόνο μαθήματα προστίθενται, μαθήματα αφαιρούνται και γενικότερα έχει δημιουργεί μία κατάσταση με μαθήματα αυτομελέτης, επιλογής τα οποία σήμερα υπάρχουν και την επόμενη μέρα καταργούνται, με επιλογής υποχρεωτικά τα οποία δεν επαρκούν για το πτυχίο, δημιουργώντας μία κατάσταση χαώδη. Πέρα από αυτά όμως το μεγάλο αγκάθι του οδηγού σπουδών είναι τα προαπαιτούμενα και οι αλυσίδες οι οποίες, έχουν καταστήσει τη σχολή μας απίστευτα εντατικοποιημένη, καλλιεργόντας έτσι ένα άγχος στο φοιτητή και μια στροφή προς την εντατικοποιημένη μελέτη, αφού αν δεν περάσει το ένα μάθημα δεν θα μπορεί στο επόμενο εξάμηνο να πάρει το άλλο.
Μέσα σε αυτή τη κατάσταση (την οποία αν την περιγράφαμε ολόκληρη δεν θα χωρούσε στο συγκεκριμένο κείμενο) οι καθηγητές έρχονται με μία πρόταση να μειώσουν τα μαθήματα για το πτυχίο, δηλώνοντας ότι έτσι θα διευκολυνθούν οι φοιτητές του τμήματος μας. Σύμμαχοι τους τάσσονται και οι παρατάξεις των ΠΑΣΠ και ΔΑΠ. Όλοι αυτοί λοιπόν χρησιμοποιούν διάφορα επιχειρήματα τα οποία αξίζει να δούμε ότι δεν έχουν καμία βάση ή μάλλον εξυπηρετούν συγκέκριμένα συμφέροντα και κατευθύνσεις.


1ο επιχείρημα
Η μείωση των μαθημάτων θα διευκολύνει την απόκτηση του πτυχίου.


Πρώτο λάθος. Οι φοιτητές του τμήματος δεν αργούν να πάρουν πτυχίο γιατί είναι πολλά τα μαθήματα, αλλά επειδή υπάρχουν στα περισσότερα μαθήματα προαπαιτούμενα κι αλυσίδες. Πολλοί συνάδελφοι μας αναγκάζονται να δηλώσουν εργαστήρια στο 6ο και το 7ο έτος γιατί δεν περάσαν τα προαπαιτούμενα μαθήματα, που και στην τελική, πολλές φορές δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ του (βλ. ΗΥ0 και ΗΥ1, εργ.Φ1 και Φ2 με το εργ. ΜΠΥ2 κλπ). Στο συγκεκριμένο θέμα η παρατάξη της ΔΑΠ τάσσεται υπέρ των προαπαιτουμένων και η ΠΑΣΠ λέει μεν πως διαφωνεί, αλλά υποστηρίζει ότι αφού οι καθηγητές τα θέλουν δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα!
Επίσης οι φοιτητές του ΤΕΤΥ θα πάρουν πιο γρήγορα πτυχίο όταν και οι καθηγητές αποφασίσουν να σταματήσουν να κόβουν μαζικά. Σε πολλά μαθήματα έχουμε παρατηρήσει να υπάρχει εξοντωτική ύλη και τα τελικά θέματα να είναι υπερβολικά δύσκολα και τα κοψίματα να είναι πολλές φορές αναίτια.
Κάτι ακόμα το οποίο αγγίζει τα όρια του παραλόγου είναι το όριο δήλωσης στα 8 μαθήματα (τα οποία η ΠΑΣΠ θέλει να κάνει 7!). Αυτό το μέτρο αναιρεί το βασικό δικαίωμα των φοιτητών να δηλώνουν όσα μαθήματα θέλουν και να περνάνε όσα επίσης θέλουν. Αν κάποιος μπορεί να περνά 15 μαθήματα το εξάμηνο ας το κάνει.


2ο επιχείρημα
Ποιοτική αναβάθμιση του οδηγού, επειδή θα φύγουν άχρηστα μαθήματα από επιλογής και θα μείνουν τα σημαντικά στο κορμό.


Αν τα μαθήματα κορμού αποτελούν το 80% μειώνεται η δυνατότητα του φοιτητή να επιλέξει κάποια μαθήματα τα οποία τον ενδιαφέρουν. Επίσης ας φανταστούμε τι θα γίνει όταν τα 30 από τα 36 μαθήματα θα έχουν προαπαιτούμενα. Το πρόβλημα της ποιότητας του οδηγού σπουδών τελικά δεν είναι το πόσα μαθήματα θα είναι συνολικά, αλλά σε τι κατευθυνση θα είναι. Δηλαδή αυτή τη στιγμή έχουμε έναν οδηγό σπουδών που δεν συγκλίνει ούτε σε αυτό των χημικών ή φυσικών, δηλαδή μία καθηγητική σχολή, αλλά ούτε και σ’ αυτό των χημικών μηχανικών, δηλαδή πολυτεχνική. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει ξεκάθαρη κατεύθυνση για τα επαγγελματικά δικαιώματα μας. Όσοι από την άλλοι πιστεύουν ότι το ΤΕΤΥ είναι μία αυτοτελής επιστήμη και μπορεί να πορευτεί μόνη της, απλώς δεν έχουν αναλογιστεί ποτέ το τι θα τρώνε όταν πάρουν το πτυχίο!



3ο επιχείρημα
Το ΤΕΤΥ να μπει στον ΑΣΕΠ γι’ αυτό και να μειωθούν τα μαθήματα στον οδηγό σπουδών.


Η μείωση των μαθημάτων βάζει ταφόπλακα στην προοπτική το τμήμα να γίνει 5ετές πολυτεχνικό. Εκτός αυτού όμως η μείωση των μαθημάτων στα 3 χρόνια με το 4ο έτος να έχει μόνο την διπλωματική εργασία ανοίγει το δρόμο σε μία επόμενη φάση να απομειωθούν κι άλλο τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και να γίνει το πτυχίο μας τύπου 3ετές bachelor. Αλλά ακόμη και στον ΑΣΕΠ να ενταχθούμε θα πρέπει να ξέρουμε ότι δεν θα μας εξασφαλίσει τίποτα. Στον ΑΣΕΠ θα διορίζονται ο ένας στους τριάντα κι εκτός αυτού δεν έχει υπάρξει δέσμευση ότι θα διδάσκουμε φυσική ή χημεία. Το ισχύον προεδρικό διάταγμα αναφέρει ότι θα διδάσκουμε Επιστήμη Υλικών και παρεμφερή μαθήματα. Αλήθεια, σε ποιο σχολείο διδάσκεται η επιστήμη των υλικών; Σε κανένα. Και ποια είναι τα παρεμφερή μαθήματα. Επίσης κανένα.
Απέναντι σε αυτή τη λογική, η απάντηση είναι μία: 5ετής πολυτεχνική σχολή με οδηγό σπουδών που να συγκλίνει σε αυτό των χημικών μηχανικών ώστε να εντασσόμαστε ως ειδικότητα τους και σαν μηχανικοί στο Τεχνικό Επιμελητήριο.
Αυτό το αίτημα το υποστηρίζουμε για συγκεκριμένους λόγους:



  • Γιατί θέλουμε ενιαίο κλάδο αποφοίτων και αυτή τη στιγμή στα Ιωάννινα η αντίστοιχη σχολή είναι πολυτεχνικ




  • Γιατί το αντικείμενο σπουδών συγκλίνει αντικειμενικά προς αυτό των χημικών μηχανικών.


  • Γιατί ως μηχανικοί θα έχουμε μεγαλύτερη εξασφάλιση στα εργασιακά μας δικαιώματα και στις απολαβές μας. Σε αυτό συμβάλει και το Τεχνικό Επιμελητήριο.

  • Γιατί τα επαγγελματικά κι εργασιακά δικαιώματα δεν είναι θέμα ατομικό, αλλά συλλογικό και συλλογικά μέσα από έναν ενιαίο κλάδο θα πρέπει να πορευτούμε.


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ


* Πρόγραμμα σπουδών 5ετές που να συγκλίνει με αυτό των Χημικών Μηχανικών.


* Ένταξη των αποφοίτων μας στο Τεχνικό Επιμελητήριο σαν ειδικότητα των Χημικών Μηχανικών με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα του μηχανικού.


* Κατάργηση των προαπαιτουμένων και των αλυσιδών.
* Κατάργηση του ορίου δήλωσης μαθημάτων.
* Όχι στα μαζικά κοψίματα και στις υποχρεωτικές προόδους.
* Να μην γίνει το πτυχίο μας τύπου bachelor.


ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ Γ.Σ.Τ. ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ




ΑΝ.Α.ΔΡΑΣΗ


Σχήμα της Ε.Α.Α.Κ.







1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ ΤΙ ΓΑΜΑΤΑ ΤΑ ΛΕΤΕ!ΕΙΜΑΙ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΣΧΟΛΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΠΕΡΑ 5ετη ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΟΠΩΣ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ,ΕΓΩ ΕΔΩ ΣΑΣ ΣΤΗΡΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΣΑΝ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΠΙΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ